9. ODTÜ Uluslararası Robot Yarışmasında 1. ve 2. Olduk…

Yayınlandı: 16 Mart 2012 / Serbest Yazılar
Etiketler:, , , , ,

17-18 Mart tarihlerinde  ODTÜ robot topluluğu tarafından gerçekleştirilecek robot yarışmasına 7 adet çizgi izleyen robot ile katılıyoruz. Robotlarımızı yarışma için en iyi şekilde hazırladık. . Robotlarımız iki farklı tür. Yeni tasarladığım 3 adet robot bulunmakta.2 tanesi hariç bütün robotların yazılımları ve devre tasarımları bana ait. Bizimle birlikte yarışacak bütün yarışmacılara buradan başarılar diliyorum

Topluluğun sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Aşağıdan geçen sene düzenlenen yarışmanın kapanış videosunu izleyebilirsiniz.

….

An itibabari ile yarışmadan eve dönmüş bulunuyorum. 80 adet robot yarıştı bugün ve robotlarımızdan ikitanesi ilk 2 sıraya yerleşmiş durumda şu anda. Yarın 2 adet robotumuz daha yarışacak.  Bakalım bizi neler bekliyor yarın…

….

9. Uluslararası ODTÜ Robot günlerinde, çizgi izleyen kategorisinde 1.’lik, 2.’lik, 4.’lük ,8.’lik ve 10.’luk olmak üzere ilk 10 robot arasına tüm tasarım aşamaları bana ait olan 5 robot dahil oldu. 3. olan robot ise yine benim yazılımım ve devre şemam ile yarışmaya katılan bir robottu.  Aşağıda yarışmada çektiğim fotoları paylaşıyorum…

Birincilik plaketi...

Birincilik plaketi….

İkincilik plaketi…

Çizgi izleyen pisti…

Sponsor hediye çeki…

1. ve 2. Robotlar…

Standlardan görüntüler…

ve son olarak da 1. olan robotumuzun yarışma videosu…

May the force be with you..

yorum
  1. avsar dedi ki:

    Merhaba,
    Ben PID kontrollü bir çizgi izleyen robot yapacağım. bu konuda yardımcı olabilir misiniz veya önereceğiniz kaynak var mı acaba

  2. Can dedi ki:

    Tebrik ederim. 🙂

  3. micro_c_ogreniyorum dedi ki:

    Öncelikle başarınız daim olsun diliyorum.
    Hocam blogunuzu düzenli olarak takip ediyorum…
    Sıfırdan robot yapımı konusunda da bilgilerinizi paylaşmayı düşünüyomusunuz?

  4. Serdar GÜNAYDIN dedi ki:

    Tebrik ederim hocam. Biz de çeyrek finale kadar çıkabildik mini sumoda :)) Zileye elendik 🙂 Hocam çizgi izleyen yapmayı düşünüyorum da qtr-8a sensörünü kullanacağım kalibrasyondan falan bahsedilmiş kalibrasyon niçin yapılır nasıl yapılır. Döngü içinde maksimum minimum değerler mi hesaplanıyor analog okunan? Cevabınız için şimdiden teşekkürler kolay gelsin meb de görüşürüz inşallah. Havza Ticaret Meslek Lisesi.

    • mikrodunya dedi ki:

      Kalibrasyonun amacı o an ortamdaki ışık miktarına göre sensörlerden okunacak maksimum ve minimum değerleri ölçmektir. İlk başta sabit bir ortalama değer atanır sensörlerin max ve min değerleri adına. Daha sonra sensörlerden gelen veriler bir önceki değerle karılaştırılarak max ve min değerler bulunur. Başarılar, iyi çalışmalar.

Bir Cevap Yazın

