Adsız

Bu dersimizde app inventor kullanarak basit bir hesap makinası tasarlayacağız. Bu hesap makinasını tasarlama amacımız programlarımıza dışarıdan veri girişi yapmayı, programımızda matematiksel işlem yapmayı ve nesnelerin olaylarını kullanmayı öğretmektir. İlk olarak http://beta.appinventor.mit.edu adresine girerek yeni bir proje oluşturalım. Ben oluşturduğumuz bu projenin adını HesapMakinasi olarak belirledim. Proje isminde Türkçe karakter,boşluk vs. kullanamıyoruz. Projemizi oluşturduktan sonra aşağıdaki resimdeki gibi bir ekran oluşturmaya sıra geldi. aşağıdaki ekranda hazırlamış olduğum nesnelerin ismilerini ve hangi türden olduklarını yanlarına yazdım.

Burada “HorizantalArrangement” isimli tooldan bahsetmek istiyorum. Bu tool bizim ekrana yerleştireceğimiz şeyleri yanyana veya alt alta olacak şekilde bir pencere içerisine yerleştirmemize yarıyor. Eğer bunu kullanmazsak ekrana yerleştireceğimiz herşey altalta sıralanır ve yanyana getiremeyiz.

Bu ekranı siz de dilediğiniz gibi yerleştirebilirsiniz. Ekranı istediğimiz gibi ayarladıktan sonra sağ üstte bulunan “Open Blocks Editor” butonuna basarak asıl programlamayı yapacağımız kısıma geçiş yapıyoruz. Gelen uyarılara evet diyerek blok editörümüzü açalım.

Benim hesap makinamız için hazırlamış olduğum blok editör penceresi aşağıda bulunan 2. resimdeki gibi gözükmekte:

Büyütmek için tıklayın…

Buradaki toplama işlemini boşluğa sol tıklayarak “math” altından seçebilirsiniz.

Eşitlik sorgulaması için ise yine “math” altından ilgili bloğu bulabilirsiniz.

Yine aynı şekilde “if” (eğer) sorgulamasını “Control” sekmesinden seçebilirsiniz boşluğa sol tıklayarak.

Büyütmek için tıklayın…

Emülatörü çalıştırıp programınızı denedikten sonra proje sayfamızdaki “package for phone” butonuna tıklayarak .apk dosyamızı bilgisayarımıza indirebiliriz.

Ben apk dosyasını ve proje dosyasını buraya yüklüyorum.
Proje dosyasını zipli halde kendi “My Projects” kısmınıza “More Actions” sekmesi altından upload edip bakabilir, üzerinde oynama yapabilirsiniz.

Aklınıza takılanları çekinmeden sorabilirsiniz.

İyi çalışmalar.

yorum
  1. Erol dedi ki:

    Ekranı istediğimiz gibi ayarladıktan sonra sağ üstte bulunan “Open Blocks Editor” butonuna basarak asıl programlamayı yapacağımız kısıma geçiş yapamıyoruz neden olabilir hocam.

  2. onur dedi ki:

    hesap makinası sonucu gösteremiyo neden olabilir

  3. Gokhan dedi ki:

    Merhaba Hocam,
    bir sorum olucakti. Daha öncelerden App Inventor ile accolerometre üzerinden robot kontrolü yapmistiniz. Ben bluetooth kismini sizin gibi yaptim ama baglanti gerceklestiremedim. Acaba rica etsem ayni temayi Pic kodlari ve apk doyasini Paylasabilir misiniz?

  4. mehmet dedi ki:

    usta detaylıca anlatsaydın keşke ya da bir video ile anlatım yapsaydın süper olurdu eline sağlık

Bir Cevap Yazın

