Android Cep Telefonu ile RGB Şerit Led Kontrolü

Yayınlandı: 23 Temmuz 2015 / Projeler
Etiketler:, , , , , , ,

27341327   Bu aralar tatilde gibiyim. Gibiyim diyorum çünkü kafa olarak henüz tatile uyum sağlayamadım.  James Bond serisinin tamamını izledim. 24 adet film. ( Sean Connery abimize buradan selamlarımı iletiyorum. En karizmatik ve Bond karakterine en uygun aktör kendisidir bence.)  Televizyon, PC oyunları, kitaplar bir yere kadar oyalıyor.  Canımın sıkkınlığını giderecek ve bana meşguliyet sağlayacak şeyler arıyorum.  Meşgul olacağım şeylerin de ilgimi çekmesi gerekiyor.  Elektronik ile ilgili elime ne geçerse hemen kurcalamaya başladım bu sebeple.  Bir yerden elime az bir miktar RGB şerit led geçti.  Normalde bu tarz modifikasyon işleriyle hiç uğraşmam, herşeyin en sadesini fabrikadan çıktığı halini yani orjinalini severim. Fakat söyledimya can sıkıntısı işte, meşguliyet gerekiyor. Ben de tuttum bu şerit ledin bir kısmını bilgisayarımın kasasına monte ettim. Aslında amacım Visual Studio ile bir arayüz hazırlayıp bu arayüz aracılığı ile kasa içerisindeki şerit ledin rengini istediğim gibi değiştirmekti. Daha sonra bunu android üzerinden bluetooth ile yapmaya karar verdim.  Neden buna karar verdim onu da bilmiyorum.  Belki can sıkıntım arttıkça daha da geliştiririm mobil uygulamayı.  Gerçi windows uygulaması üzerinden olsa sanki daha güzel olurdu.  Ayrı bir şeye ihtiyaç duyulmazdı. Ama ledi salona , mutfağa, TV arkasına falan  yapalım diye tutturursa birileri telefonla kontrol etmek  güzel olur.  Ben en iyisi hem windows üzerinden hem de android üzerinden kontrol edilir şekilde yapayım bunu. Aşağıya videosunu ekledim. Belki birilerine fikir verir.

yorum
  1. alaaddin dedi ki:

    hocam kaynak kodlarını ve proje dosyasını paylaşmanız mümkünmüdür ,bunun ile ilgili öğrencilerimi yarışmaya hazırlamayı düşünüyorum.

  2. d dedi ki:

    projeler ıyı fakat,arkadasın dedıgı gıbı dosyalar bakılıp gelıstırılebılır bızım acımızdan

    • mikrodunya dedi ki:

      Hocam ben programlama notları kısmı altında, programalamaya yönelik çoğu şeyi anlatıyorum zaten.
      Buradaki projelerin kodlarını paylaşmak çoğu kişi için armut piş ağzıma düş etkisi oluşturup, kendilerine verilen ödevleri ve araştırma görevlerini kolayca gerçekleştirme yolu açabilir. Yani yararlı olalım derken zararlı olabiliriz. Bu sebepler bu tür projelerin altında kod yayınlamama kararı aldım. Sadece yapılabilecek şeyler hakkında fikir vermek adına ve kullanılabilecek malzemeleri tanıtmak amacıyla bu projeleri paylaşıyorum.
      Anlayışınız için teşekkür ederim.
      Saygılar.

  3. ömer dedi ki:

    Eğer kaynak kodları paylaşırsanız sevinirim çünkü ben daha acemi sayılırım ve üniversite elektronik okuyorum.Bu da benim kodları daha iyi öğrenmeme ve mantığına yardımcı olabilir diye düşünüyorum. Ellerinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

