Sesiniz ile donanımlarınızı kontrol edin – 2 (SpeakUp)

Yayınlandı: 28 Temmuz 2015 / Projeler
Etiketler:, , , , , ,

k_iuuq_NV_00xxx_SL_pqfu_SL_dpn_SL_us0hjuu0qipuphbmmfsz0mbshf023_SL_kqh  Mike- Saat kaç Kitt?  

  Kitt- Saat kolunda abi.

İşte hayalimdeki araba. Espirili, halden anlayan, nabza göre şerbet veren, sahibine göre kişneyen cinsten bir araba. Sanırım artık hayal olmaktan çıkıp gerçekleşmesine çok az kaldı. Sesle cansız varlıklara komut verip, bu komutlarıma göre hareket etmeleri, emirlerimi yerine getirmeleri her zaman ilgimi çeken bir konu olmuştur. Küçüklüğümde çizgi filmlerdeki deli ama dahi  kötü bilim adamlarını da sırf bu tarz makinalar ürettikleri için çok sevmişimdir.  Bir kez de onlar kazansa ne olurdu yani?

Neyse gelelim asıl konumuza. Bu yılın başında http://www.mikroe.com sayfasındaki haberler kısmında “John B.”  isimli bir youtube kullanıcısının bir yarışma düzenlediğini ve yayınladığı bir videonun altında  yorum olarak orjinal bir fikir sunana bir adet speakUp click hediye edeceği bilgisini gördüm. Tabi hemen bu amcanın bahsedilen videosunun altına yorumumu yaptım. Aradan yanlış olmasın 1 hafta -10 gün arasında bir zaman geçtikten sonra bu amca bana mail attı ve kazandığımı söyledi. Aslında bu tarz şeylerde şanslı sayılmadığımdan kazanmış olmama hâla hayret etmekteyim. (John B.’den sürekli amca diye söz ediyorum farkındayım ama John B gerçekten bana göre  amca yaşlarında bir İngiliz veya Avustralya vatandaşı.  Nerden baksanız en az 60 yaşlarında , elektronikle hâla çok ilgili ve yeni şeyler öğrenmeye bir hayli istekli. )  John amcayla hoş bir muhabbet ettikten sonra benden adres bilgilerimi aldı ve anında speakUp  click isimli kartı kargoladı. Kart 10 gün içerisinde elime ulaştı. Kendisine buradan bir kez daha şükranlarımı sunuyorum.

SpeakUp clickle yapmış olduğum bir deneme uygulamasının videosunu aşağıda paylaşıyorum.

SpeakUp clickten biraz bahsedelim. Bu kart üzerinde bir adet stm32f415RG işlemci , bir adet VS1053 audio codec entegresi ve bir adet mikrofon barındıran bir kart. Arayüz yazılımı sayesinde karta seslerimizi ve bu seslerimize karşılık gelen komutları yükleyebiliyoruz. Daha sonra kart ses algıladığında bu seslere karşılık gelen komutları bulup ona göre işlem yapabiliyor. SpeakUp click ile ilgili web sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle…

yorum
  1. ilmihendese dedi ki:

    Tebrik ederim, kısa öz ve güzel payşalımlar… Haber gibi takip ediyorum..

  2. muratpolat dedi ki:

    teşekkürler

  3. Gökhan dedi ki:

    Merhaba Hocam öncelik ile calismalariniz icin tesekkurler.Bana TMS570 islemci konusunda acaba yardimci olabilir misiniz ben bu islemci ile CANBUS ve LINBUS hakkinda denemeler yapmak istiyorum. Size mail attim ama ulasip ulasmadigini bilmiyorum ve hic türkce kaynak bulamadim acaba bu konuda yardimci olabilirseniz cok sevinirim.

  4. sefir dedi ki:

    hocam bunda mesafe nedir ? kendi sitesinde 2-4 metreden algılıyor videoda izlediğim kadarıyla siz mesafeyi denediniz mi hiç

    • mikrodunya dedi ki:

      Sessiz ortamda 5 metreden algiliyor.

      • sefir dedi ki:

        en yakın nerden alabiliriz ebay alibaba araştırdım bulamadım Tr de satan var mı kendi sitesinden başka bir platform dan alabiliyormuyuz

        bir de başka bir soru sormak istiyorum: Voice Recognition Module v2 bu ve easyvr den başka ses ile cihazları kontrol edebileceğimiz başka bir donanım tavsiye edebilirmisiniz saygılar

      • mikrodunya dedi ki:

        http://www.elektrovadi.com/
        Buraya bir danışın isterseniz. Türkiye distribütörü.
        Bu tarz başka cihaz bilmiyorum. İhtiyacım olmadı şu zaman kadar. Genelde bu tür işlemleri android üzerinden yapıyorum.

Bir Cevap Yazın

