ESP8266 ile Web Server Uygulaması

Yayınlandı: 29 Ağustos 2015 / İncelemeler
Etiketler:, , , , , , , ,

PrintSon günlerde sıkça duyduğumuz şeylerden birisi nesnelerin interneti (Internet of Things-IOT)  kavramı olmaya başladı. Peki nedir nesnelerin interneti?  Çok genel bir tanımıyla, nesnelerin, insanların  hayatını daha da kolaylaştırmak amacıyla birbirleriyle haberleşebilmesi diyebiliriz.  Hayal edelim, daha önceden yapacağımız işleri akıllı telefonumuzdan bir takvim üzerinde planladık. Bugün sabah 09:30’da önemli bir toplantımız var. Çalar saatimiz akıllı telefonumuz ile iletişime geçip bizi saat 8:30’da uyandırıyor, daha önceden duş alabilmemiz için kombimiz çalışmaya başlayıp suyun sıcaklığını uygun hale getiriyor, çaydanlığımız çay yapmaya başlıyor,  eğer kış aylarında isek arabamız biz çayımızı yudumlarken çalışmaya başlayıp içeriyi ısıtıyor. Evden çıkmadan önce sesli bir ikaz bize havanın yağmurlu olacağını hatırlatıp şemsiye almamızı ve kalın giyinmemizi öneriyor. Evden çıktığımızda eğer anahtarımızı almamışsak telefonumuza uyarı notu düşüyor , anahtarımızı yanımıza almadıkça evin kapısı kilitlenmiyor ve dışarıda kalmıyoruz.  Evden çıktığımızda kombimiz ve elektrikli aletler uyku moduna geçerek enerji tasarrufu sağlıyor, ta ki biz o akşam yemeğimizi evde yiyeceğimizi akıllı telefonumuza söyleyene dek.

Bütün bunlar  yakın zamanda hayal olmaktan çıkacak, hatta bu teknolojiler ve daha ileri uygulamalar bir yerlerde kullanılmaya başlanmıştır bile diye tahmin ediyorum.  Sadece evlerimizde değil fabrikalarda, okullarda, hastanelerde  ve diğer kuruluşlarda sayısız uygulama geliştirilmeye başlandı bile.

Ben de esp8266 isimli wi-fi modülünün kullanımını ve internet tabanlı  projelerin nasıl yapılabileceğini öğrenmek adına basit bir uygulama yapmaya karar verdim. ESP8266 isimli modül oldukça ucuz. Çin piyasasında 3$’ın altında fiyatlarda bulmak mümkün.  Boyutları da oldukça küçük.

$_57

Ben uygulamada ESP-01 versiyonlu modülü kullandım.  Yalnız belirtmem gereken önemli hususlardan birisi bu modülün elime ulaştığında üzerindeki firmwareinin problemli olmasıydı. Modülden herhangi bir veri gönderemiyordum. “Busy” mesajı alıp durdum. Çözümü ise eski bir firmware’e dönerek buldum.  Firmwareleri araştırırken şunu gördüm ki bu modüle ait onlarca firmware var ve sağlam firmware bulmak zor. Modül haberleşebilmek için kendisine ait AT komut setini kullanıyor. Modül erişim noktası ve istasyon olarak kullanılabiliyor.

Gelelim uygulamamıza. Bu uygulamada STM32F407 mcu’ya gerekli html kodlarını gömüp,  wi-fi modül üzerinden  modeme bağlandım. Bu işlemi yaptıktan sonra uygulamanızı internete açıp dünyanın öbür ucundan evinizdeki çiçekleri sulayabilirsiniz 🙂   Yukarıda da bahsettiğim gibi IoT (internet of things) kavramı içerisinde  yapılabilecek şeyler sınırsız gibi  gözüküyor. Modül ile internete bağlandıktan sonra yapabileceğiniz şeyler hayal dünyanıza kalmış.

Uygulamamın videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz;

May the force be with you.

yorum
  1. Yusuf dedi ki:

    Güzel bir çalışma olmuş, tebrik ederim.

  2. Onur dedi ki:

    HTML ve ESP8266’ya verdiğiniz AT komutları ile ilgili eğitim vermeyecekmisiniz ?

    • mikrodunya dedi ki:

      Eğitim derken neyi kastettiğinizi anlamadım ama kodları anlaşılır şekilde düzenledikten sonra burada yayınlayabilirim.

      • Onur dedi ki:

        Evet, kodlarla birlikte daha önce yaptığınız gibi açıklamalar metnini kastetmiştim eğitim derken.

  3. Mustafa dedi ki:

    Merhaba;
    Benimde kücük bir projem var ve Arduino üzerinden internetten kontrol yapcam ,mesela arduino içine html kodlarını gömüm kendi ip adresime cep telefonu ve ya herhangi bir bilgisayardan girebilir miyim ve birde merak ettiğim sey html üzerinde yaptığım buton içine C kodu ve ya java kodu yazarak buton sayesinde veri alıp göndermem mümkün müdür ?

    Teşekkürler ,
    Saygılar.

  4. Emre Tunçay dedi ki:

    elinize saglık.bu uygulamayı yaparken esp8266 yı herhangi bir aga bagladınızmı bagladıysanız aynı aga pcdende mi baglanmakmı gerekiyor.

  5. Ayşegül dedi ki:

    merhaba,
    esp8266’yı kullanarak yağtığım bir iot projesi vardı. fakat şuan esp8266’nın sunucu ile bağlantı hatası olduğunu farkettim. yazılım üzerinde gerekli testleri yaptım acaba donanımda mı bir sorun oldu bunu nasıl anlayabilirim? yardımcı olabilir misiniz?

    • mikrodunya dedi ki:

      Baglantilarinizin ve yaziliminizin dogru olduguna eminseniz problem donanimdadir.

      • Ayşegül dedi ki:

        Donanım olduğunu düşünüyorum ama emin olamadım çünkü tuhaf olan kısmı bir wifi ağına bağlanıp sunucuya bağlanmaması.

Bir Cevap Yazın

