RDM6300 RF-ID Okuyucu

Yayınlandı: 21 Kasım 2015 / İncelemeler
Etiketler:, ,

içerikRF-ID sistemler artık oldukça yaygın kullanımdalar. Yemekhanelerden asansörlere, hastanelerden alış veriş merkezlerine, apartman kapılarından kütüphanelere ve daha sayamayacağımız pek çok yerde kullanım alanı bulmaktalar. Dah aönce RF-ID ile çalışmış olsam da  son zamanlarda oldukça düşük fiyatlı okuyucu modüllere gözüm takılıyordu.  En sonunda dayanamayıp sipariş verdim ve  bir adet 125KHz  RDM6300  RF-ID  okuyucu edindim. Bu modül Çin piyasasında 3$ gibi fiyatlara bulunabiliyor. Kullanımı basit. 9600 baud rate ile UART üzerinden haberleşiyor. Mesajın sonunda checksum bilgisi de göndererek hatalı okumalara karşı önlem almamızı kolaylaştırıyor.

RDM6300’e ait dökümanı buradan bulabilirsiniz. Bu döküman bir önceki versiyon olan RDM630’a ait fakat çalışma bakımından arada bir fark yok.  Tag olarak EM4100 125KHz değerindeki anahtarlıklardan kullandım.

products_99611_5ea424ee448644ebf4d3092d61631d53

Anahtarlık biçiminde EM4100 125KHz RFID TAG

PIC18F4550 kullanarak modülden gelen tag id numaralarını aldım ve bu numaraları USB üzerinden PC’ye aktardım. MikroC’ye ait hid terminal aracından yararlanarak  tag id numaralarını ekranda gösterdim. Ayrıca devreye bir de buzzer ekleyerek anahtarlığın ID numarası sorunsuzca okunduğunda kısa “bip” sesiyle geri bildirim de sağladım.

Bu modülü kullanarak hayata geçirmeyi planladığım geçiş kontrol uygulamaları var. Özellikle iş yerinde sürekli anahtar kullanımı gerektiren bölümlerde bu modülü ve dolaysıyla anahtarlar yerine tek bir anahtarlık kullanmak bana hem zamandan tasarruf sağlayacak hem de anahtar bulma derdinden kurtaracak.

İyi çalışmalar.

yorum
  1. Onur dedi ki:

    Daha önceki çalışmalarınızda kodları ve şematiği de paylaşıyordunuz. Fakat son birkaç blogta bunu yapmaz oldunuz.

  2. ensarazili dedi ki:

    Hocam kolay gelsin kodlar hakkinda biraz bilgi verseniz ama bu uygulamayi ticari olarak kullaniyorsaniz yada kullanacaksaniz birsey diyemem ama boyle gruplarda insanlar sizin yaptigin projelere birseyler daha katarak degisik seyler seyler yapiorlar ben sizden gordugum rf projesi ile bitirme projeme ekleyerek renk sensoru baglayarak okudugum renkleri rf ile lcd ekrana atmistim o yuzden herseyi paylasmayin ama nasil kullanmaliyiz hengi protokolleri kullanmaliyiz ornek kodlari verirseniz bizim icin cok iyi olur ve size dua etmis oluruz. Saygilarimla

Bir Cevap Yazın

