ESP8266-Android Üzerinden Doğrudan Kontrol Uygulaması

Yayınlandı: 08 Ağustos 2017 / Projeler
Etiketler:, , , ,

Nesnelerin interneti kavramı bu konuyla ilgili son yazımdan  bugüne, artık günlük hayatın içerisinde sıklıkla karşımıza çıkmaya başladı. Wifi özellikli klimalardan çamaşır makinelerine, kombilere kadar pek çok ürünün reklamları TV ekranlarında dönüyor ve bu ürünler satılıyor.  Ben de biraz fırsat bulunca son yazdığım yazıda yapmış olduğum ilkel web server uygulamasını biraz daha ilerletmeye karar verdim. Önceki yazımda (buradan ulaşabilirsiniz) bir mikrodenetleyici içerisinde gömülü bulunan html kodlarını ESP8266’yı bir istasyon olarak kullanarak internete bağlamıştım. Yani aslında yaptığım şey kullandığım mikrodenetleyiciyi ağa bağlayabilmek adına ESP8266’yı bir köprü olarak kullanmaktı. Bilindiği gibi aslında ESP8266 wifi özelliği olan bir mikrodenetleyici ve lua ve  c++’dan micropython’a kadar pek çok programlama dili ile programlanabiliyor.  Hatta bu günlerde ESP32 isimli bir abisi de piyasada mevcut ve diğer pek çok işlemciyi geride bırakacak, projelerde başka mikrodenetleyici kullanılmasına gerek bırakmayacak özelliklere sahip.  Şimdiki uygulamamda ise ESP8266’yı başka bir mikrodenetleyiciye ihtiyaç duymayacak şekilde, doğrudan programlayıp bütün işlemleri ESP8266 üzerinden yaptım. Bu sayede mikrodenetleyiciyle AT komutlar üzerinden haberleştirirken karşılaşılan zorluklardan ve gereken string parse işlem yükünden de kurtulmuş oldum.

Yaptığım çalışmada basitçe geliştirdiğim android  uygulaması sayesinde , Acces Point olarak ayarladığım ve SSID’sini Mikrodunya olarak belirlediğim ESP8266-01 modülünün GPIO2 pinine bağlı ledi yakıp söndürdüm ve parlaklığını ayarladım. Devre için gereken enerjiyi ESP8266’ya firmware flashlamak için kullandığım usb-uart dönüştürücüden sağladım. Bu sayede 5v-3.3v dönüşümüyle uğraşmama da gerek kalmadı.

Eğer istenirse ESP8266 internete açılıp  dünyanın herhangi bir yerinden bu android uygulaması vasıtasıyla istenilen bir cihaz kontrol edilebilir.

Sözü falza uzatmadan sizleri uygulamanın videosuyla başbaşa bırakıyorum.

 

yorum
  1. Sinan dedi ki:

    Güzel çalışma olmuş.
    Bağlantı şeması ve kodları paylaşabilir misiniz?

  2. Emre dedi ki:

    Hangi derleyiciyi kullandiniz? Ve arayuz için ne kullandiniz?

Bir Cevap Yazın

