‘Projeler’ Kategorisi için Arşiv

Nesnelerin interneti kavramı bu konuyla ilgili son yazımdan  bugüne, artık günlük hayatın içerisinde sıklıkla karşımıza çıkmaya başladı. Wifi özellikli klimalardan çamaşır makinelerine, kombilere kadar pek çok ürünün reklamları TV ekranlarında dönüyor ve bu ürünler satılıyor.  Ben de biraz fırsat bulunca son yazdığım yazıda yapmış olduğum ilkel web server uygulamasını biraz daha ilerletmeye karar verdim. Önceki yazımda (buradan ulaşabilirsiniz) bir mikrodenetleyici içerisinde gömülü bulunan html kodlarını ESP8266’yı bir istasyon olarak kullanarak internete bağlamıştım. Yani aslında yaptığım şey kullandığım mikrodenetleyiciyi ağa bağlayabilmek adına ESP8266’yı bir köprü olarak kullanmaktı. Bilindiği gibi aslında ESP8266 wifi özelliği olan bir mikrodenetleyici ve lua ve  c++’dan micropython’a kadar pek çok programlama dili ile programlanabiliyor.  Hatta bu günlerde ESP32 isimli bir abisi de piyasada mevcut ve diğer pek çok işlemciyi geride bırakacak, projelerde başka mikrodenetleyici kullanılmasına gerek bırakmayacak özelliklere sahip.  Şimdiki uygulamamda ise ESP8266’yı başka bir mikrodenetleyiciye ihtiyaç duymayacak şekilde, doğrudan programlayıp bütün işlemleri ESP8266 üzerinden yaptım. Bu sayede mikrodenetleyiciyle AT komutlar üzerinden haberleştirirken karşılaşılan zorluklardan ve gereken string parse işlem yükünden de kurtulmuş oldum.

Yaptığım çalışmada basitçe geliştirdiğim android  uygulaması sayesinde , Acces Point olarak ayarladığım ve SSID’sini Mikrodunya olarak belirlediğim ESP8266-01 modülünün GPIO2 pinine bağlı ledi yakıp söndürdüm ve parlaklığını ayarladım. Devre için gereken enerjiyi ESP8266’ya firmware flashlamak için kullandığım usb-uart dönüştürücüden sağladım. Bu sayede 5v-3.3v dönüşümüyle uğraşmama da gerek kalmadı.

Eğer istenirse ESP8266 internete açılıp  dünyanın herhangi bir yerinden bu android uygulaması vasıtasıyla istenilen bir cihaz kontrol edilebilir.

Sözü falza uzatmadan sizleri uygulamanın videosuyla başbaşa bırakıyorum.

 

Geçtiğimiz yıllarda istek üzerine yapmış olduğum ve 1W RGB power led  kullandığım bir proje. Burada önemli olan nokta power ledlerden geçen akımın sınırlandırımasıydı. Mosfetle sürdüğüm power ledin her bir kanalın akımını datasheet verilerine göre sınırlandırdım. Gerisi tamamen algoritma..

STM32F103c8 Mini geliştirme kartı ve mikroC Arm kullanarak hazırlanmış olan kütüphaneler vasıtası ile Çin piyasasından yaklaşık 20 tl gibi fiyata alınabilen bir TFT displayin kullanılması…

119329-117386Elektronikle uğraşan kişiler için akım ve gerilim değerleri ayarlanabilen bir güç kaynağı olmazsa olmazdır. Yıllardır kullandığım lise dönemlerinden kalma güç kaynağım artık çoğu uygulamada yetersiz kalmaya başlamıştı. Bu sebeple artık daha güçlü ve verebileceği maksimum akımı ayarlayabildiğim bir güç kaynağı tasarlamaya karar verdim. Aklıma gelen ilk şemayı kağıda aktardım ve üzerine fazla düşünüp zaman harcamadan basit bir güç kaynağı tasarladım. Güç kaynağımızın merkezinde PIC16f1827 kullandım. Bu mikrodenetleyiciyi seçme sebebim dahili Fixed Voltage Reference (sabit referans voltaj) modülü ve  32MHz olarak ayarlanabilen osilatör bloğu barındırmasıdır.

Güç kaynağını yapıp yaklaşık 1.5 ay test ettikten sonra paylaşmaya karar verdim. Belirttiğim gibi üzerinde fazla düşünmedim fakat gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim ki istediklerimi bana vermekte sorun çıkartmayan bir güç kaynağı ortaya çıktı.

Sözü fazla uzatmadan devre şemasını paylaşayım; (daha&helliip;)

k_iuuq_NV_00xxx_SL_pqfu_SL_dpn_SL_us0hjuu0qipuphbmmfsz0mbshf023_SL_kqh  Mike- Saat kaç Kitt?  

  Kitt- Saat kolunda abi.

İşte hayalimdeki araba. Espirili, halden anlayan, nabza göre şerbet veren, sahibine göre kişneyen cinsten bir araba. Sanırım artık hayal olmaktan çıkıp gerçekleşmesine çok az kaldı. Sesle cansız varlıklara komut verip, bu komutlarıma göre hareket etmeleri, emirlerimi yerine getirmeleri her zaman ilgimi çeken bir konu olmuştur. Küçüklüğümde çizgi filmlerdeki deli ama dahi  kötü bilim adamlarını da sırf bu tarz makinalar ürettikleri için çok sevmişimdir.  Bir kez de onlar kazansa ne olurdu yani?

Neyse gelelim asıl konumuza. Bu yılın başında http://www.mikroe.com sayfasındaki haberler kısmında “John B.”  isimli bir youtube kullanıcısının bir yarışma düzenlediğini ve yayınladığı bir videonun altında  yorum olarak orjinal bir fikir sunana bir adet speakUp click hediye edeceği bilgisini gördüm. Tabi hemen bu amcanın bahsedilen videosunun altına yorumumu yaptım. Aradan yanlış olmasın 1 hafta -10 gün arasında bir zaman geçtikten sonra bu amca bana mail attı ve kazandığımı söyledi. Aslında (daha&helliip;)

Mouse    TRTHD  kanalında TeknoHD isimli bir program var. Zaman zaman denk gelirim ve sonuna kadar izlerim. Dün akşam izlerken de  Türk malı bir ürün olan Flying Fingers isimli giyilebilir mouse ile karşılaştım.  Bunu üreten arkadaşlara da buradan tebriklerimi sunuyor başarılı çalışmalarının devamını diliyorum.   TeknoHD isimli program bittikten sonra ben de geçenlerde elime geçmiş olan MPU6050 isimli sensörle benzer bir uygulama yapayım dedim.  STM32F4DISCOVERY kiti ile yarım saatlik bir çalışmanın ardından biraz yol alabildim.  Discovery kitini hid mouse olarak çalıştırmayı başardıktan sonra MPU6050 sensörünün gyro verilerini kullanarak ortaya birşeyler çıkarabildim. Discovery kiti üzerindeki PA0 pinine bağlı user butonunu mouse’un sol butonu olarak ayarladım. Çalışmanın videosunu aşağıda paylaşıyorum. (daha&helliip;)

27341327   Bu aralar tatilde gibiyim. Gibiyim diyorum çünkü kafa olarak henüz tatile uyum sağlayamadım.  James Bond serisinin tamamını izledim. 24 adet film. ( Sean Connery abimize buradan selamlarımı iletiyorum. En karizmatik ve Bond karakterine en uygun aktör kendisidir bence.)  Televizyon, PC oyunları, kitaplar bir yere kadar oyalıyor.  Canımın sıkkınlığını giderecek ve bana meşguliyet sağlayacak şeyler arıyorum.  Meşgul olacağım şeylerin de ilgimi çekmesi gerekiyor.  Elektronik ile ilgili elime ne geçerse hemen kurcalamaya başladım bu sebeple.  Bir yerden elime az bir miktar RGB şerit led geçti.  Normalde bu tarz modifikasyon işleriyle hiç uğraşmam, herşeyin en sadesini fabrikadan çıktığı halini yani orjinalini severim. Fakat söyledimya can sıkıntısı işte, meşguliyet gerekiyor. Ben de tuttum bu şerit ledin bir kısmını bilgisayarımın kasasına monte ettim. Aslında amacım Visual Studio ile bir arayüz hazırlayıp bu arayüz aracılığı ile kasa içerisindeki şerit ledin rengini istediğim gibi değiştirmekti. (daha&helliip;)

car_tracking   Fotoğraf makinelerinin ilk ortaya çıktığı günden itibaren insan gözünün yerini alabilecek bir sistem için araştırmalar yapılmaya başlanmıştır. Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte artık bu hayal yavaş yavaş mümkün olmaya başlamıştır. Teknolojinin çılgınca bir hızla ilerlediği günümüzde görüntü işleyebilen sistemler hayatın pek çok alanında kendisine yer bulmaktadır. Karayolu trafiğinden gıda fabrikalarına , silah teknolojilerinden eğlence dünyasına kadar çok geniş bir yelpazede sıklıkla farklı görüntü işleme yöntemleri kullanılır haldedir. Ben de izlediğim bir belgeselden sonra bu teknolojiyi merak etmeye başladım ve deneme yapabilmek için ufak bir boşluk yakaladığım anı değerlendirip çalışmamı burada okurlarımla paylaşmak istedim.

İzlediğim belgeselde, sıklıkla tükettiğimiz patates cipslerinin  tarladan evimize kadar olan yolculuğu anlatılıyordu. (daha&helliip;)

android-robot-frankenstein  Cep telefonundan çevremizdeki cihazları kontrol etmek (TV, Bilgisayar, elektrikli ısıtıcı, lamba, kombi, küvetimizin musluğu, perdelerimiz, motorsikletini çalıştıranı bile gördüm…) oldukça eğlendirici ve bir o kadar da işlerimizi kolaylaştıran bir şey.. Üniversite öğrencisi bir arkadaşın isteği üzerine, android telefon veya tablet üzerinden 4 adet ledi ve bir adet röleyi açıp kapattığımız bir proje gerçekleştirdik.  Burada fikir vermesi açısından paylaşıyorum. Devrede bir adet bluetooh modül ve PIC16f628A kullandık. Devrenin çalışması  aşağıdaki videoda gösterilmiştir. Bu proje ile ilgili kod vermeyeceğim.  Böyle bir proje yapmak isteyen arkadaşların hayal güçlerini ve şimdiye kadar öğrendikleri bilgileri biraz olsun kullanmalarını tavsiye ediyorum. Bluetooh modül ile ilgili şurada verdiğim bilgiler ilk ipucu olsun…

Adsız   Son günlerde epeyce moda olan, konuşarak kontrol edilebilen cihazlar, akıllı evler, otomobiller vs. benim de oldukça ilgimi çekmekte.  Ben de yaz aylarında evde boş boş otururken basit ama eğlenceli bir uygulama geliştirmiştim. Zaten hali hazırda elimde varolan çizgi izleyen robotun üzerine bir bluetooth modül yerleştirdim ve daha önceden android tabletim ile çizgi izlleyen robotumu accelerometer ile kontrol edebilmek için geliştirdiğim yazılım üzerinde birtakım değişiklikler yaptım. Tabi bu uygulamanın kullanılabilmesi için internet bağlantısı gerekiyor. Çünkü program google’ın ses tanıma uygulamasını kullanıyor ve bunun için internet bağlantısı şart. Fazla söze gerek yok sonuç ortada…

Ses ile cihazlara komuta etmek üniversite projeleri için güzel bir uygulama olur sanırım…

İyi çalışmalar…