Cep telefonunuz ile Donanımlarınıza Hükmedin…

Yayınlandı: 14 Şubat 2012 / İncelemeler
Etiketler:, , , , , , , , , , , ,

  Android ile gün geçtikçe daha çok haşır neşir olmaya başladım. Bu yüzden uzun süredir yeni MikroC ders notu ekleyemedim siteye. Fakat bıraktım sanmayın ders notlarımın devamı gelecek.  Daha önce app inventor’dan bahsetmiştim. App inventor kullanarak ufak birkaç uygulama geliştirdikten sonra, cep telefonumun accelerometer sensörünü kullanarak uzaktan, çizgi izleyen robotlarımdan birtanesini kontrol etmeyi denemey karar verdim. Cep telefonumu bir direksiyon gibi kullanmak niyetindeydim. Telefonun ön kısmını yukarı doğru kaldırdıkça gaz, sola ve sağa döndürdükçe de aracıma yön vermeyi istedim.

Hemen çalışmalara başladım ve ilk olarak Çin’den getirttiğim bluetooth modülü de robot üzerine ekledim. Daha sonra MikroC ile çizgi izleyen robot’un programını telefondan gelecek verileri algılayıp ona göre tepki verir hale getirdim. Daha sonra ise cep telefonuma yükleyeceğim uygulamanın hazırlanmasına sıra geldi. İsterseniz, hazırlamış olduğum arayüz görüntüsünü inceleyelim:

Büyütmek için tıklayın…

İlk önce bluetooth üzerinden robot’a takmış olduğum ve daha önceden telefon ile eşleştirdiğim modüle erişiyorum. Daha sonra resimde görülmeyen (çünkü bluetooth bağlantısı kurulduğunda aktif olan) “Start” butonuna basarak iletişimi başlatıyorum.  Robotu ve iletişimi durdurmak istediğimde ise “Start” butonunun yerini almış olan “Stop” butonuna  basıyorum. Robotu yönlendirmek için ise sadece telefonumu sağa sola ve aşağı yukarı hareket ettiriyorum. Uygulamanın bloklaını da aşağıdaki resimden görebilirsiniz:

Büyütmek için tıklayın…

Aşağıdan deneme videolarımı izleyebilirsiniz…

Yazıdaki uygulamanın kodlarına , devre şeması ve baskıdevresi için bağışta bulunarak bana mail yoluyla ulaşabilirsiniz.

Telefonla robot  araba kontrol etmek işin eğlenceli kısmı. Yapabileceklerimiz ise hayal gücümüz ile sınırlı… Tabiki App inventor programcılığa giriş seviyesindekilere hitap ettiği için biraz kısıtlı bir uygulama. Android ile daha gelişmiş uygulamalar yapmak için Eclipse IDE üzerinden Android SDK’sı ile çalışmamız gerekiyor. Bu app inventor ile gelişmiş uygulamalar yapamayız  demek değil elbette..

Herkese iyi çalışmalar…

yorum
  1. Gokhan dedi ki:

    Merhaba elinize saglik cok güzel olmus.
    Bende bir devre yaptim 18f2550 ile mini sumo icin ama daha programlayamadim amacim android ile telefondan kontrol etmek isiyorum. ama bluetooth modul u nasil bagliyabilirim ve nasil programliyabilirim biraz yardimici olabilir misiiniz?

    • mikrodunya dedi ki:

      Bluetooth modül UART ile haberleşiyor. Göndereceğiniz verileri sıra ile gönderip karşı tarafta da bu sıraya göre ayırmanız gerekir. Diyelimki 3 byte veri gönderdiniz. Bu verileri 1. ,2. ve 3. olarak ayırıp her byteı ayrı ayrı değerlendirmelisiniz. Yarışmalarda sumoyu el ile kontrol etmeyeceksiniz değil mi 😀 ? Durdurup başlatma için kullanabilirsiniz ama yön kontrolü yaparsanız ve yakalanırsanız diskalifiye olursunuz ve zaten çok zor olur.

      • Gokhan dedi ki:

        Merhaba yok sadece baslangicta baslatma ve durdurmak icin. ama app invertor ile yapilan uygulamalar mesela sizin yaptiginiz gorsel olarak cok iyi yani hobi olarak onemli olan anlayabilmek ve yapabilmek. Maalesef invertor uygulamasini kaldirmislar artik eclipse ide ile deniyecegim ama app invertor bakaraktan baya zahmetli ve uzun.

      • mikrodunya dedi ki:

        App inventor yakında açılacak. Şu anda “http://62.83.165.205:8888″/ adresinden uygulama yapıp derleyebilirsiniz. İspanyolca zannedersem ama idare edin..

  2. dnaci dedi ki:

    Güzel çalışma tebrik ederim. Hangi bluetooth modülü kullandınız acaba.

  3. Ali dedi ki:

    merhaba bende böyle bir androidli uygulama devresi yapmak istiyorum nereden başlamamı tavsiye edersiniz.Biraz klişe bi soru oldu ama artık kusura bakmayın,yardımcı olursanız sevinirim. 🙂

  4. Ali dedi ki:

    Tamam peki , şimdiden çook teşekkürler :))

  5. tayfun dedi ki:

    bende bluetoth kontrollü araba yapıyorum ama telefon programı olmadığı için yapamıyorum ama bitirme tezim için telefonla kontrol etmem lazım ama program olmadığı için kontrol edemiyorum bana yardımcı olabilirmisiniz

  6. Nafiz dedi ki:

    Merhaba
    Buyincoins ten bir bluetooth modül aldım kullanırım diye.Sanırım aynı modül.Fakat model vs. gibi bilgileri elimde yok.Acaba kullandığınız bağlantı şemaları ya da datasheet varsa yollayabilir misiniz?

  7. ahmethmo dedi ki:

    iyi günler yukarıdaki kodda blue.sendtext.maketext var orda şu bilgileri kullanmıssınız hi-hız-so-label2.text bu bilgiler kafanıza göre değermi verdiniz label2 ve hız sayısal bi deger digerleirni neden kullanmıssınız bide bu bluetooth cihazı bu bilgileri direk pic e mi gönderiyor daha önceden blue tooth cihazını ayarlama gibi bişi varmı ?

  8. mithat barış dedi ki:

    merhabalar güzel bir uygulama olmuş tebrik ederim. ben hobi seviyesinde programlama işleriyle uğraşıyorum. program yazmak konusunda fazla deneyimli değilim ama ccs cile pic programı yazabiliyorum kendimce. yapmış olduğunuz uygulama ilgimi çekti ancak android uyumlu bir telefonum yok şuan biraz araştırınca piyasada birçok android uyumlu telefon buldum özellikle samsunglar. bu telefonların android versiyonları bazılarında 2.3 diye görünüyor bu bir farklılık oluşturur mu bu tür uygulamalr için , sizin önerebileceğiniz bir telefon modeli var mı ?
    bir de ben programlamaya çalışırken kitaptan çalışmayı daha çok seviyorum androidle ilgili birkaç kitap buldum internet üzerinden sizin önerebileceğiniz bir kitap var mı?
    iyi çalışmlar dilerim

  9. Gökmen dedi ki:

    Merhaba Hocam,

    acaba Pic kismindaki kodlari paylasmayi düsünüyor musunuz?

  10. ismail cevik dedi ki:

    iyi çalışmalar öncelikle projenizi gördüm ve sizden kabul ederseniz ücretli destek almayı düşünüyorum. mail adresim chevickcom@gmail.com yapmak istediğim proje ise cep telefonu üzerinden bluetooth modül vasıtasıyla 16 adet led yakıp söndürmek. geri donus yaparsanız cok memnun olurum iyi calısmalar.

  11. Gokhan dedi ki:

    Merhaba Hocam,

    bir sorum olucakti. Ben de sizin gibi bluetooth baglantisini yazdim ama hata veriyor anliyamadim. Amacim ilk etapta telefon ve modül arasinda ki app baglantisini gerceklestirmekti. App ve Pic dosyalariini paylasabilirseniz seviniirim.

    • mikrodunya dedi ki:

      Android uygulaması ile bluetooth modülü bağlamadan önce, telefonun veya tabletin bluetooth modül ile eşleştirilmiş olması gerekiyor. Daha sonra uygulama içerisinden bağlan dediğinizde modülü görebilirsiniz. Pic kodlarına gelince, siz takıldığınız yeri söyleyin ben yardımcı olayım.

      • Gokhan dedi ki:

        Hocam deniyorum ama herhalde bir hata yapiyorum anliyamadim. Ben ccs de programliyorum ama #int_rda komutu dogru calistiramiyorum. Mesela string olarak ileri tusuna bastigimda telefondan Pic te ” ileri” tusunu string olarak algilatip LED yakamiyorum. Bu konuda bilginiz var miydi acaba?

      • mikrodunya dedi ki:

        CCS ile ilgili bilgim yok. MikroC ile yaparım derseniz yardımcı olabilirim.

Yorum bırakın