Itead Akıllı Ev Ürünleri (Smart Home)

Yayınlandı: 16 Ekim 2016 / İncelemeler

_ab-q6-o

“Akıllı ev”  ve “Nesnelerin interneti” kavramlarının artık daha çok gündeme gelmeye başlamasıyla birlikte pek çok firma bu alana yönelik ürünleri bir bir üretim yelpazelerine eklemeye başladı.  Çin menşeili olmasına rağmen ürettiği kaliteli ürünlerle dikkat çeken bir firma olan Itead Studio’da  bu alana kayıtsız kalmamış, hatta akıllı ürünleri odak noktasına koymuş  gibi gözüküyor.

Geçtiğimiz bir kaç gün boyunca , yaklaşık bir hafta önce ITEAD studio’dan incelemem için gönderilen akıllı ev ürünlerini test etmekteydim.  Itead Studio’dan bana bir adet smart socket (akıllı priz) ve bir adet Sonoff Pow Switch (güç ölçümü yapabilen akıllı anahtar) geldi. Bu ürünleri kullanabilmek için gerekli olan “EWeLink” programını da android telefonuma kurdum ve ürünleri test etmeye başladım.  Test süresi sonucunda cihazların tavsiye edilebilir düzeyde olduğuna karar verdikten sonra bu yazıyı yayınlamaya karar verdim.

sonoff-pow-12

Sonoff POW Akıllı Switch

adsiz

Smart Socket

Her iki cihazın içerisinde de esp8266 wifi chipi bulunmakta. ESP8266 haricinde başka bir mikrodenetleyici de yer almıyor pcb üzerinde. Cihazların içerisinde bulunan rölelerin çekilmesi işlemini yine ESP8266 üzerinde var olan GPIO pinleri yapıyor. Ayrıca Sonoff pow güç ölçümü de yaptığı için yine akım ve gerilim ölçüm işlemleri de ESP8266’nın analog pinleri ile yapılmış. Şunu söyleyebilirim ki cihazlar test ettiğim süre zarfında oldukça stabil çalıştılar.

Tabi bu cihazları kullanabilmek için en önemli şart ortamda internet ve wifi erişim bulunma zorunluluğu olması. Ayrıca ilk aşamada wifi erişimi için mac filtreleme gibi  herhangi bir kısıtlama olmaması gerekiyor. Cihaz ile eşleşme yapabilmek için ios veya android telefonumuza EWeLink programını android için play’den, ios için appstore’dan indirip kuruyor ve telefon numaramızı girerek register işlemi yapıyoruz. Burada unutulmaması gereken durum bu süreç boyunca telefon ve cihazın aynı internet ağına bağlı olması gerektiği.  Şifremizi de belirledikten sonra cihaz ekleme butonuna tıklayarak , cihaz üzerindeki düğmeye 5-6 saniye basılı tutuyoruz. Bu sırada cihaz üzerindeki led hızlıca yanıp sönmeye başlıyor.  Bu aşamadan sonra telefonumuzdaki uygulama cihazı buluyor ve cihazı isimlendirdikten sonra kullanmaya başlıyoruz. Kurulum safhası her iki cihaz için de aynı.

EWeLink uygulamasında zamanlama, geri sayım, senaryo kurma gibi pek çok özellik mevcut. Mesela cihazları istediğimiz tarihte açıp kapatabiliyor, istediğimiz günlerde istediğimiz saatte istediğimiz süreler boyunca periyodik olarak otomatikmen açma kapatma işlemi yaptırtabiliyoruz. Ayrıca kurulum bittikten sonra başka internet ağları üzerinden cihazlarımıza erişebiliyoruz. Yani dünyanın diğer ucundan evinizdeki cihazı açıp kapatabiliyorsunuz. Sonoff pow cihazında smart socket’ten farklı olarak harcanan gücü gösterme gibi bir özellikte mevcut. Böylece cihazınızın kaç watt güç harcadığını takip edebiliyorsunuz. Üstelik log tutarak  grafiksel olarak hangi zaman aralığında ne kadar güç harcandığını da takip edebiliyorsunuz.

Smart socket 750 dereceye kadar dayanıklı kaliteli bir malzemeden yapılmış. Çin malı plastiklerin verdiği o kalitesizlik hissi kesinlikle yok diyebilirim. Dizaynı de gayet güzel.

Sonoff pow cihazının bağlantı şeması da zor değil. Ayrıca kabloları cihaza bağlamak çok kolay. Klemenslerin üzerindeki tırnakları aşağı doğru bastırarak kabloların açık uçlarını kklemense yerleştirip tırnağı serbest bıraktığımızda kablolama işlemi tamamlanmış oluyor. Örnek bağlantı şemasına aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Sonoff pow cihazı buradan,  smart socket akıllı priz de buradan sipariş edilebilir. Fiyatları da yaptıkları işe oranla bence makul. EWeLink uygulamasının kullanım klavuzuna da buradan erişebilirsiniz.

Burada da kendi çektiğim test videosunu görebilirsiniz. Sonoff pow cihazını mutfakta bulunan 1.5 metre uzunluğundaki dış mekan beyaz şerit lede 12V adaptör aracılığı ile bağladım. Metre başna 500mA çeken şerit led 12V ile çalıştığından 9W enerji harcıyor. Sonoff pow bu değeri  doğru olarak ölçüp telefonumda görüntüledi.

Sonraki yazılarda görüşmek dileğiyle…

yorum
  1. Huseyin dedi ki:

    Aliexpressden sipariş ettiğim Sonoff Switch ile başlamıştım bende bundan 3 hafta önce…Youtube videonuz ile karşılaştım ve ülkemizden olması şaşırttı ve sevindirdi.
    Başarılar…

  2. Lili dedi ki:

    Elektrikler kesildiğinde ne oluyor. açıksa açık mı oluyor. Yoksa default bir ayar mı belirleniyor?
    Eğer elektrik gidip geldiği zaman pozisyonunu bilmiyorsa gereksiz bir alet.

    • mikrodunya dedi ki:

      Bulut tabanli calisan bir sistem oldugu icin surekli kontrol ediyor durumunu. Yani son komut neyse ona gore davraniyor her zaman. Elektrik kesilip geri geldiginde son pozisyonu ne ise o pozisyonda kaliyor.

    • Mustafa dedi ki:

      LATCH Röle kullanırsanız öyle bir derdiniz olmaz. Kolay gelsin.

  3. Arafi876 dedi ki:

    Merhabalar. Benim ürünle alakalı bir sorum olacaktı. Cevap verebilirseniz çok mutlu olacağım. Ürünü satın almak istiyorum özellikle klima için. Antalya’da yaşıyoruz ve malum özellikle yazları tam bi ölüm evlerin içi. Bu ürünü klima elektrik hattına montaj yapsak/yaptırsak dayanır mı amper değeri olarak onu merak ediyorum. Bilgi verebilirseniz çok mutlu olurum. Teşekkür ederim.

  4. Mustafa dedi ki:

    Merhaba yazınızı okudum ve çok hoşuma gitti böyle bi paylaşımda bulunmanız.ben de bu aralar çok düşünüyorum evime bu ürünleri tedarik etmek istiyorum fakat uygunluğundan dolayı Sonoff markasını tercih etmek istedim hass.io ya uyumu ayrı güzel.
    Başlangıç olarak evime 10 tane kadar lamba anahtar touch1 modelini almak istiyorum fakat uygun ve sağlam nerden tedarik edebilirim,vermiş olduğunuz link üretici firma anladığım kadarıyla.Türkiyeye Kargo yaparlar mı?Ve evimde ki anahtarlara uyum içi Euro standartlı olanı mı almam gerekir ?
    Cevap verirseniz çok mutlu olurum

Yorum bırakın